Otvorenje izložbe Borisa Bućana u Villi Polesini

ČETVRTAK, 24. SRPNJA U 21 SAT, ZATVARANJE U PETAK, 25.SRPNJA U PONOĆ
Izložba je u organizirana u suradnji s Institutom za Istraživanje avangarde i Kolekcijom Marinko Sudac, hotelijerskom tvrtkom Valamar hoteli i ljetovališta i kustosicom Ana-Mariom Milčić. Izložba je dio Umjetnika na odmoru 2014. što je treći po redu projekt, a drugi po redu boravak avangardnih umjetnika u Poreču.

   Nakon četrdesetak godina ponovno će javno biti prikazani pojedini Bućanovi radovi nastali
1972. godine. Kroz kompleksno spajanje formi i vizualnih standarda reklamnih postera, komercijalnih logotipa i tradicionalnih vrijednosti slikarstva te aklimatizaciju estetike pop arta za jugoslavenski kontekst, stvorena je serija radova koja je sama za sebe postala brendom – Bucan Art. Serija je stvorena unutar političkog konteksta Jugoslavije ranih 70-ih kada se uloga federacije smanjuje u korist republika i pokrajina, a represija u sferi potrošnje postaje slabija. Dolazi do zlatnog doba jugoslavenskog standarda uz rast međunarodnog zaduživanja.

   Nezaobilazan kulturni utjecaj pop arta u istočnoj Europi, kada se većina likovnih praksi regije svrstava pod pojam socijalističkog modernizma, lako se čita Bućanovim nepoštivanjem definicija tradicionalnog slikarstva i postera, u redefiniranju izražajnih oblika moderne umjetnosti i miješanjem forme i sadržaja. Izložba je i svojevrsna najava za rujan 2015. godine kada slavna galerija Tate Modern u Londonu otvara izložbu "The World Goes Pop" - novog iščitavanja povijest pop arta preko tristotinjak internacionalnih radova.

   Prikazat će se ne samo očekivani autori Velike Britanije, Sjedinjenih Američkih Država i Francuske, već će u širini dosega sa spomenutima u galerijski prostor ući predstavnici pokreta iz cijele Europe, Latinske Amerike, Azije, Afrike i Bliskog Istoka. Unutar koncepcije izložbe, tema Pop konzumacije najvažnija je za razumijevanje izložbe, a vodeće mjesto zauzimaju 33 rada Borisa Bućana, iz spomenute Bucan Art serije. Tema konzumacije odnosi se na preslagivanje semiotike, sintakse i pragmatike konzumerizma u svrhu umjetničke kritike istog. Rex