Od Pilselove Argentine do Titove rive

STRUGALICA                        
Piše : Damir Strugar
    Prošloga sam tjedna na dan 10.travnja prisustvovao s posebnim užitkom promociji knjige kolege novinara Drage Pilsela nazvanoj "Argentinski roman". Pilsel je promociju održao baš svjesno i namjerno na dan uspostave zločinačke NDH, datum kojeg je i on kao dječak proslavljao u Argentini oblokavajući se, veličajući Antu Pavelića, te bacavši trula jaja ili boje na jugoslavensku ambasadu u Buenos Aieresu. Danas pak Drago o tome svjesno govori i zaista ga je fascinantno slušati kako je od ustaške uzdanice preobraćen u socijalistu i velikog borca za ljudska prava. Već sam napisao da su tu promociju Puležani slušali otvorenih ustiju, jer nitko od njih ama baš nikad nije čuo na koji je to način i kako živjela ustaška emigracija u Argentini. Promocija je bila izuzetno posjećena, kupljeno je i poprilično knjiga, te se autor imao pošteno nadavati autograma s posvetom i popričati s radoznalim čitateljima.
- Ovo je bila jedna od najboljih promocija od kad postoji "Sajam knjiga"! - veselo mi je rekla Magda Vodopija, direktorica "Sajma knjiga" i suorganizatorica ove Pilselove promocije. S ove izuzetno zanimljive večeri pamtim i upit Drage Pilsela prisutnoj publici kako smo se mi kao građani Pule osjećali kada su nam navijači na nogometnom stadionu "Aldo Drosina" vikali "Za dom spremni" i jesu li u tom pogledu  župan Valter Flego i gradonačelnik Boris Miletić poduzeli adekvatne i konkretne poteze, osim uobičajenih političkih osuda?

   Koliko ja znam prvi se čovjek Pule od tog gadljivog i gnjusnog čina rezolutno ogradio i rekao da svi koji tako misle i uzvikuju u ovom gradu nisu dobrodošli. Zista, apsurd je života izvikivati usred Pule i Istre parole onih izdajnika koji su baš ovu Istru izručili i prepustili na milost i nemilost  talijanskom fašizmu. No, o tim će temama biti još jako puno riječi, a vjerujem da se Boris Miletić ovih dana bori sa novim i aktualnoim problemima. Zapravo, otkad je izabran za predsjednika IDS-a, gradonačelnik Pule je sebi na nejaka pleća navukao još jednu funkciju, obavezu i odgovornost. Nije, naime, isto raspravljati se u Puli sa zelenim aktivistima oko budućnosti Muzila i boje štandova na pulskoj tržnici ili u Zagrebu kao aktualni predsjednik stranke i član vladajuće Kukuriku koalicije parirati Karamarku i voditi bitke oko državnih problema. A od predsjednika IDS-a očekuju se konkretni stavovi, pogledi, pa ako baš hoćete i - vizije!

  "Biti vizionar! Kako to lijepo zvuči!" - rekao bi najmarljiviji pulski pročelnik i šef Odjela za komunalni sustav Damir Prhat. Čovjek, bez svake sumnje, radi vrijedno kao crv, Pula je prekopana uzduž i poprijeko i to je ono što izaziva kritike. Jer tko radi taj i griješi,a tko ništa ne radi - njega nitko i ne primjećuje! A građani su, znamo to vrlo dobro, vječno nezadovoljni i nervozni. Naravno treba uvijek objektivno sagledati i pozitivnu stranu nekih nužnih radova.

   Sve ovo ističem zapravo zbog zrnca prosvjetljenja i mrvice političke lucidnosti koju je ovih pokazao gradonačelnik Pule. Čuvena pulska Riva, nekadašnja Obala Maršala Tita, kojom su se ponosno vozili i engleska kraljica Elizabeta i kineski predsjednik Hua Kuo Feng i etiopijski car Haile Selasije i indijska premijerka Indira Gandi, prošlog je tjedna doživjela i neku vrst elektroničke peticije. Naime, gradonačelnik Boris Miletić upitao je putem web stranice Grada Pule svoje sugrađane kakvu žele regulaciju prometa Rivom? Višesmjesečne konstruktivne kritike i očigledni promašaj o pokušaju uspostavljanja tek jednosmjernog prometa Rivom, očito su natjerali i gradske oce da preispitaju ovu brzopletu i vozački sasvim nepromišljenu odluku!

   I to je, po mom mišljenju - vrlo dobro! Velika je stvar javno priznati grešku i ispraviti nedostatak na sasvim jednostavan način.To stvara zadovoljstvo kod birača i građana da se ipak i njih nekog vraga nešto pita. Evo, kao sada, putem javnog elektroničkog referenduma. Pa što građani žele - neka tako i bude! A budući snovi o Rivi kao šetalištu ostvarit će se možda tek onda kada se Riva proširi dva metra prema moru i kada se sanira obalni zid i poravnaju kamene ploče. Tada će građani njome moći šetati, a automobili neka voze u oba smjera. Baš kao i u ona vremena kada je Titovo osiguranje po Puli tražilo Maršala koji je ilegalno pobjegao u grad. I pio kao običan građanin kavicu baš u kavani "Na obali"...