Nakon rukometnog suca, postao čovjek s desetak Miss licenci

RAZGOVOR S ALEKSANDROM RAJKOVOM
U Fažani živi jedan živopisni lik Aleksandar Rajkov, nakadašnji rukometni golman i sudac, koji se nakon toga bavio auto-moto sportom, da bi sada bio vlasnik licence za Miss auto-moto sporta, a ima i licence za još nekolicinu izbora ljepote. Porazgovarali smo s njim nakon što se vratio sa Miss auto-moto sport 2014. u Vodicama, ta sa natjecanja Miss Albanije gdje je bio kao sudac.

Tvoji sportski počeci su bili rukometni i to si bio golman?
- Da davne 1976 godine sam počeo igrati rukomet u osnovnoj školi pod palicom prof.Dragice Janić a kasnije u srednjoj školi i rukometnom klubu Arena iz Pule gdje mi je trener bio prof.Ivica Rogulj. To je moja prva ljubav što se tiče sport, a rukomet i dan danas volim pogledati kad igra naša reprezentacija i naravno sve dobre tekme.  

Nakon toga postaješ rukometni sudac, u kojim rangovima sudiš i koliko dugo?
- Pa nakon jedne teške povrede na utakmici i mirovanja te nakon odlaska u vojsku (bivša JNA), vratio sam se u rukomet, međutim 1982. godine se pojavila prilika za odlaskom u sudačke vode i položio sam sve sudačke licence u bivšoj državi i bio sudac nacionalnog ranga. Raspadom bivše države kolega Vinko Arić iz Kanfanara i ja položili smo za suca nacionalnog ranga i sudili smo kao par do 1996. godine 1B ligu Hrvatske i to vrlo uspješno. Nakon tih pet godina uspjeli smo biti najbolje ocijenjeni sudački par u 1B ligi i narednu sezonu smo ušli na listu 1A lige.  Međutim desilo se nešto što nitko nije mogao znati, u proljeće 1999. godine doživio sam srčani udar i naravno zbog zdravstvenog stanja sam morao tu veliku ljubav napustiti, iako moram reći da smo Vinko i ja bili jedan od najperspektivnijih mladih parova i imali smo velike šanse za napredovanje i da nastavimo možda stopama legendarnih sudaca Vladimira Vujnovića i Pjera Mladinića, te mlađih Siniše Rudića i Ante Josića.

Nakon rukometne karijere, otkud tvoja ljubav prema auto-moto sportu?

- E, to je kriv moj stric koji je bio zaljubljenik u automobile, a usto je bio i instruktor u ondašnjoj Auto školi u AMD Pula, a on me 1979. godine i upisao u klub i kada sam položio vozački ispit nastavio sam paralelno voziti i ganjati rukometnu loptu. Nakon njega generalni krivac za tu moju zaluđenost je i tajnik AK Pula Rovinj Boris Siljan koji me je uvukao i u organizaciju utrka i svega oko natjecanja u auto-moto sportu.

Koliko si vozio dugo i kako se kretala tvoja karijera auto vozača ?
- Pa naravno da su mi najdraži nastupi na Istarskom Rally-u pod organizacijom AMD Pula, ili kasnije AK Pula –Rovinj, pa iako sam vozio i nastupao na mnogim utrkama, uvijek mi je u to vrijeme bila prevaga rukomet i suđenje i sve više organizacija utrka i sudačka karijera.

Nakon toga postaješ sudac na trkama i voziš Safety Car?
- Položio sam u bivšoj državi sudačku licencu, prvo za sve niže kategorije, te sam kasnije u Hrvatskoj dobio licencu za direktora-tajnika utrke. Odmah nakon toga sam postao predsjednik komisije za suce Auto i karting saveza županije Istarske, te sam i član komisije za suce Hrvatskog auto i karting saveza, a prošle sam godine položio i prestižni tečaj MSI ( engleskog saveza pod ingerencijom FIA-e) za trenera suca –intruktora, znači najviši rang što možeš postići u svijetu pod ingerencijom FIA-e!

Koliko ima vozača safety cara i na kojim utrkama ga voziš?
- Oficijelno ima samo tri licencirana, sa opremljenim vozilima po FIA-e pravilima ima gospodin iz Njemačke koji vozi za F-1, te gospodin iz Belgije za DTM, dok sam ja za međunarodne kružne, brdske i rally utrke.

Reci nam kako izgleda i koja je uloga suvozača u rallyju, jer to mi je zanimljiva priča?

- U rallyu je najbitnije da ljudi znaju da nije ključna stvar vozač, već suvozač i vozilo. Dakle ako vozač ne vjeruje suvozaču i nisu team nema uspjeha nikad. Suvozač čita Road book ( putnu knjigu ) i po njoj voze i samo tako dolaze do uspjeha, jedna pogreška može značiti na primjer jednu sekundu kašnjenja ili još gore izlijetanje sa staze. Ako recimo suvozač i vozač pogriješe u tijeku jednog brzinca koji je dug od 15-30km ili više na 20 do 30 zavoja po jednu sekundu to vam znači da ste zaostali toliko sekundi, suvozač je mozak a vi robot koji upravlja vozilom.  

Nakon svega toga vrag ti ne da mira i radiš Miss auto moto sporta?
- Da, jednostavno se desilo nakon jedne utrke prvenstva Europe na Grobniku 2006.godine, te se rodila ideja u mojoj glavi, zašto ne registrirati oficijelnu licencu koja ima poveznicu auto i moto sporta, znači u patentnom zavodu RH u Zagrebu sam sve papirološki uredno sredio i tim činom sam postao vlasnik licence za Miss svih mogućih izboa koji imaju veze sa auto-moto sportom. Tada nisam ništa prepustio slučaju i želio sam da mi se ne desi ništa nenadano ili da mi netko kopira ideju.

Znači imaš patentiranu licencu za Miss auto-moto sporta i bez tvoje dozvole ne može se desiti ni jedna slična manifestacija?
- Konkretno to znači da je moj izbor Missa licenciran, a u registracije stoji : SVI IZBORI LJEPOTE KOJI SE ODNOSE NA DVA ILI VIŠE KOTAČA. Začuđuje me jedna činjenica, koliko imam informacije iz istoimenog patentnog zavoda, da niti jedan izbor od silne mase izbora u HR nije licenciran i registriran u tom zavodu. Znači svi rade nekakve izbore i nitko ih ne pita jeste li vi ozbiljni i imate li registraciju.
 
Trenutno imaš i veliku funkciju u svj. organizacijama ljepote?
- Istina, velika mi je čast biti Member of Board u World Beauty Congress-u te Regionalni direktor za Balkanski region, što znači da imam pod sobom deset zemalja. Inače, u Boardu ima nas  šest članova, koji smo ujedno i svjetski suci na svjetskim izborima Miss.

Zadnje vrijeme si dobio i još mnogo novih priznanja i licenci za Miss, reci mi trenutno si vlasnik koji licenci?
- Ovako Regional direktor sam World Beauty Congress-a, a posjedjujem licence za  Miss Europian Tourism, Miss Planet, Miss World Next Top Model, Miss SuperModel World, Miss Bikini World, Miss GrandInternational World, i još neke tako da sam stvarno ponosan da su ljudi u svijetu prepoznali moj rad, trud, pa i iskustvo.

Najveća ti je želja napraviti jedan spektakl u Puli?
- Evo već dugi niz godina radim izbore Miss po cijeloj Hrvatskoj, kao što sam upravo završio
sa zadnjim International Miss automoto sporta 2014 u hotelu Olympia u Vodicama gdje su sudjelovale djevojke iz 24 zemlje, a pobijedila je Miss Albanije prekrasna i predivna cura Atalanta Kercyku. Naravno kao svakom čovjeku imam želju da u svom gradu učinim nešto slijedeće godine a moja je želja da se održi u našoj ljepotici Areni. Možete samo zamisliti veliki izbor Miss sa preko tridesetak zemalja i ljepotica u Areni, sa modnom revijom i koncertom usred ljeta.
Duboko se nadam da će grad Pula imati razumijevanja za taj program.

Ima li u Istri ljepotica koje su preko tebe krenule u ove vode?
- Naravno da u Istri ima prelijepih cura, samo su nekako sramežljive i teško ih je nagovoriti na natjecanje. Drugo htjeli ne htjeli Istra je najrazvijenija Županija i kažu jedna od najbogatijih i cure gledaju da rade neke druge poslove, a ne da da se bave modom i izborima miss, ali mislim da griješe, jer ako postignu nešto u tome i „bljesnu“ van naših granica onda su limiti slave i zarade mnogostruki. Tu moramo spomenuti nezaobilaznu najljepšu Europljanku Miss Beauty Of Europe
( Miss Beauty of World u Kini ) Patriciju Škuncu, onda nakon nje prelijepu Eni Đorđević ( prošle godine nastupila u Kirgistanu). Nadam se samo da će se same cure javiti, jer evo sada trenutno imamo ponudu za cure rade kao modeli u Njemačkoj, Milanu, Turskoj i Indiji i trebamo dvadesetak cura koje bi imale ugovor na tri mjeseca i plaćen smještaj, put, hranu, sa minimalnom zagarantiranom zaradom od 1500 do 2000 eura, pa sve do maximalnih 4000 do 5000 eura mjesečno.
Uvijet je 18 godina i 172cm minimum visine. VD