Izložba fotografija „Ljudi kao ja“ u Rojcu

MANUELLA MIKETEK, DAVOR VUKOVIĆ I THEA AKELIĆ
Sutra s početkom u 21 sat u Dnevnom boravku DC-a Rojc otvorit će se izložba fotografija Manuelle Miketek, Davora Vukovića i Thee Akelić. Na otvorenju izložbe održat će se rasprava o suvremenom poimanju punka i utjecaju glazbe na psihosocijalno sazrijevanje mladih koju će voditi Damjan Benić. Osim 30 fotografija tri generacije autora koje su nastale u razdoblju od 1994. do 2014. i koje prikazuju druženja, koncerte i aktere jedne pulske subkulture na izložbi će se moći prolistati i časopisi koji su nastali u tom vremenskom razdoblju ili govore o bendovima koji se nalaze na slikama. Radi se o DIY fanzinu „NIP“ (Novo istarsko podzemlje), fanizinu „Melena“ i novinama „Petica“ koje su bile službeno glasilo pulskog Saveza socijalističke omladine Hrvatske intenzivno su pratile progresivu političku, glazbenu, likovnu i književnu scenu u gradu. Nakon otvorenja za atmosferu u Dnevnom boravku će se pobrinuti Teddy Lee.
Na zatvaranju izložbe 24. 10.  u 19 sati održat će se okrugli stol o fenomenu punka u suvremenom društvu na kojem će se otvoriti pitanje kako je ova subkultura djelovala nekad i kako djeluje danas. Na okruglom stolu će iz vlastitog, ali i iz aspekta struke govoriti kulturolog Dean Cukon i akademska slikarica Iva Milaković. Izložba ostaje otvorena od 3. – 24. 10. 2014. i može se pogledati svakog radnog dana od 17 do 21 sat u Dnevnom boravku DC-a Rojc.

„Svaki proizvod gađenja koji može postati negacija porodice je punk. Protest šakom jednog bića u destruktivnoj akciji – punk. Upoznavanje sa svim sredstvima dosade odbačenih seksualnim licemjerjem, laganog kompromisa i dobrih navika – punk. Ukidanje logike, ples onih koji su nesposobni za stvaranje – punk. Sloboda – punk. Rika iskrivljene boli, miješanje suprotnosti i svih kontradikcija, ludosti i nebitnih stvari – život.“
Slobodno preuređeno iz „Dada Manifesto“, Tristana Tzare 1918.

„Umjetnosti su ogledala gdje svatko vidi ono što mu sliči.“
E.Feller

O izložbi fotografija „Ljudi kao ja“

Ima li smisla 30-40 godina nakon nešto nazivati punkom iako je punk još uvijek izvor  inspiracije za mnoge? Manuella Miketek, Davor Vuković i Thea Akelić dokumentirali su ovaj podzemni hedonizam u izložbu koja prikazuje druženja, koncerte i aktere jedne subkulture o kojoj se u Puli ima što za ispričati kroz tri različite generacije autora.
Od 1994. do 2014. vidimo da je Pula bila i ostala plodno tlo za subkulturu punka i post punka. Ovo nije niti ne želi biti retrospektiva, monografska izložba punka u Puli ili Monteparadiso festivala već izložba koja prikazuje tek troje autora koji su svojim zapažanjem i škljocanjem zabilježili stavove povezane s punk pokretom.

Ovo je izložba koncerata, ulica, napuštenih zona gradova i tvrđava  na kojima su okinute fotografije. To su mjesta mašte i protesta, propadanja i pripadanja, tijela u funckiji novih vrsta izražavanja i ikonografija koje postaju stavovi. Glazba, moda, odjeća i frizure postaju dresovi i uniforme koje govore – „When Attitudes Become Form“.
„Ljudi kao ja“ također istražuje interdisciplinarnu prirodu punka u Puli i mnoge suradnje između umjetnika i glazbenika tijekom tog razdoblja.

Stoga nemojte punk u potpunosti shvatiti samo kao povijesni pojam, signalizirajući stav,  raspoloženje ili energiju koju unosi u umjetnosti od 1970-ih.
Marko Vojnić Gin

(rex)